Zgodnie z art. 79 Ustawy z dnia 14 lutego 1991 roku Prawo o notariacie, notariusz sporządza:
1. akty notarialne:
umowy przedwstępne, umowy sprzedaży, umowy darowizny, umowy majątkowe małżeńskie, umowy o podział majątku wspólnego, umowy dożywocia, umowy warunkowe, umowy przenoszące własność nieruchomości (w wykonaniu umów warunkowych a także np. odnośnie przenoszenia własności nieruchomości wspólników spółki cywilnej), umowy ustanowienia użytkowania, służebności osobistych i gruntowych, w tym służebności przesyłu, oświadczenia o ustanowieniu hipoteki, umowy zamiany, umowy o dział spadku, umowy zniesienia współwłasności, umowy spółki, pełnomocnictwa, oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie art. 777 kpc, testamenty, ugody pozasądowe, umowy cesji, umowy ustanowienia odrębnej własności lokalu, umowy deweloperskie, oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, zrzeczenie się dziedziczenia, umowy i akty założycielskie spółek, umowy zbycia udziałów i praw spółek, wszelkiego rodzaju porozumienia oraz wszelkie inne oświadczenia, którym strony chcą nadać formę aktu notarialnego;
2. akty poświadczenia dziedziczenia, które mają skutki prawomocnego sądowego postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku, a także poprzedzające je protokoły dziedziczenia;
3. poświadczenia:
poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentów, poświadczenia własnoręczności podpisu, wzory podpisów, poświadczenia daty pewnej, poświadczenia pozostawania przy życiu, poświadczenia pozostawania osoby w określonym miejscu;
4. protokoły:
zebrań i zgromadzeń spółek prawa handlowego (spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki komandytowe, spółki jawne, spółki komandytowo – akcyjne, spółki akcyjne), zebrań wspólnot mieszkaniowych, walnych zebrań spółdzielni, przyjęcia dokumentów, papierów wartościowych i pieniędzy na przechowanie do depozytu a także protokołów ich wydania, dziedziczenia, otwarcia strony internetowej, otwarcia i ogłoszenia testamentu, czynności wywołujących skutki prawne;
5. protesty weksli i czeków;
6. przyjmuje na przechowanie dokumenty, pieniądze i papiery wartościowe;
7. sporządza wypisy, odpisy i wyciągi dokumentów;
8. projekty aktów, umów, porozumień, ugody, oświadczeń oraz dokumentowanie czynności wynikających z innych przepisów;
9. inne czynności wynikające z odrębnych przepisów.